Miradouro da Lagoa do Canário

We took a short ride from Miradouro da Vista do Rei  to that amazing point of view ” Miradouro da Lagoa do Canario” those beautiful volcanic lakes with the view of the Atlantic Ocean at the back! they would really look more beautiful on a sunny day !  but we weren’t so lucky it got so cloudy when we arrived there !In Sao Miguel you live many weathers in the same day ..one time its sunny ,other time its clody and foggy.Lagoa do Canario “Lake of the Canary Bird”  is situated at the western part of the island, on the way from Ponta Delgada to Sete Cidades. Sao Miguel Island has lakes spread all around the Island. I loved how we kept going from viewpoint to another ..each with a different lake and a view

و لا زلت اعرض لكم مواضيع و تقارير عن الاماكن الي زرناها برحله اليوم الاول لنا في جزيره ساو ميغييل – احدى جزر الازوريس بالبرتغال … بالتقرير الي طاف عرضت بعض الصور من اجمل الطلات او الفيو بوينتس بجزيره ساو ميغييل و الي دايما صورها تلقونها في المجلات السياحيه و المواقع .. كله يحطون طله فيستا دو ري على بحيره السبع مدن .. بعدها قضبنا الدرب و رحنا لبحيره بركانيه ثانيه .. سبحان الله هالجزيره كلها بحيرات تشوفونهم يتشابهون  مع التدقيق تلاحظون الفرق .. بس هالبحيره طلتها مختلفه …. وقفنا السياره بمبمواقف السيارات و رحنا مشينا بالجبل تقريبا لمده ربع ساعه و تالي وصلنا قمه عليها طله خياليه ماشاء الله .. اسمها طله او فيو بوينت بحيره الكناري” ميرادورو دا لاقوا دو كناريو”  .. بس على حظنا و حزه وصولنا حاشنا اشويه غيم و ضباب ! من الاشياء الي لازم تعرفونها عن ساو ميغييل اذا بتزورونها نفس حزه زيارتي شهر 9 اهو انه الجو متقلب عادي مره يصير مشمس و مره يصير غيم و مطر و اذا المرشد السياحي شاطر يقدر يبدل ترتيب الاماكن الي بجدول الرحله على الجو …    اخليكم مع الصو الي خذيتها  من موقع الطله بس شوفوا الصور الي بالنت اوضح و احلى من غير ضباب و غيم .. يبين لون البحيرات المختلف

Fotor0128120744
on our way to Lagoa do Canario, we stopped at this beautiful viewpoint of the Ocean ! احنا صاعدين لطله بحيره الكناري مرينا على هالمنظر الروعه ماشاءالله .. صوب المحيط الاطلسي شكل الغيم و الشمس اينن .. و عادي التفت وراي القى الصوب الثاني الشمس كلها طالعه .. سبحان الله

our car .. سياره المرشد السياحي
Fotor0128121221
this area can be reached by many trails for those who love to go hiking 🙂 I really wanted to go hiking in Sao Miguel but I didn’t have time .. on my next visit hopefully من احلى الانشطه بالجزيره اهيه الهايكنق … الي يحبون التمشي و الاستكشاف واايج في شركات بالجزيره اتنظم هالشي .. في هايكنق لمده ساعتين و في الي نص يوم او يوم كامل .. للاسف ايامي بالجزيره كانت قليله و انشالله المره اليايه اقدر اجرب الهايكنق

Fotor0128121041

Fotor0128120950

Fotor012891532

Fotor012891940
Lagoa do Canário is surrounded by green ferns and cryptomeria trees

Fotor012890358
There are picnic tables and barbecues, usually in summer people go there to have picnic  و احنا نمشي رايحين للقمه .. في اماكن جاهزه للباربكيو بس ما كان في احد موجود لانه الجو كان اشوي بارد … الورد كان بكل مكان موجوود .. يهبل ماشاءالله
Fotor012885639
Gary the tour Guide .. introducing us to the yellow flower 😛 which I completely forgot the information he gave us about that flower مرشدنا السياحي كان يشرح لنا بعض المعلومات عن هالورده و طبيعه نموها بالجبل .. خذيتها معاي عقب و كملنا الطريج لللوصول الى الطله
Fotor012812191
15 minute walk from the car park to Miradouro Lagoa do Canário, one of the best viewpoints in all the Azores.  و تمينا نمشي بطريج ترابي و حاطين عالاطراف سور من الخشب .. خيال المنظر ماشاءالله .. بس حسافه انه كان ضباب

Fotor01289089

Fotor01289061
Tis is a different viewpoint …. its Miradouro da Lagoa das Empadadas .. that has beautiful view on the atlantic ocean

our day one tour in Sao Miguel is going to end soon but there are moe places to see and adventures to live at Sao Miguel …. More post are coming on the way 🙂

و بعد هالمكان كانت لنا وقفه في اخر مكان … و بعدها ننهي جوله اليوم الاول الاستكشافيه في جزيره ساو ميغييل … بس اليوم الثاني جولتنا كانت غير و هم حلوه و اليوم الثالث كانت فيها مغامره هم غير و ما اتحصل في اماكن وايد بالعالم … تفاصيل و مواضيع اكثر عن جزيره ساو ميغييل فقط محبي الطبيعه .. يايه بالطريج انشاالله